Most viewed

Archive for May 2011

weird doe~

By : Fiza Chan..!
Alhamdulillah, br selesai menjamu selera.. hihi.. "org sponsor, kite jgn sia2kan.. haha." mungkin setengah org x gtu, tp ape pun, hargai setiap apa yg diberikan.

Stay calm, stand still.. hahh, it's almost one day and half being in KMPP.. this time, i'm not bringing books to study, but, study what others will study.. wee~ knowing all the new modules for next KMPP batch, " looks like the juniors have to strive lor..!" nevermind, we are living in developing world, therefore, we have to stay ahead. past is past, the becoming is the test and challenge to be faced.

well ppl, what do you expect when your closest turn out to be someone different??? the one you care so much suddenly acting so cold to you? and you know nothing??" something to think!"

i'm happy to meet my friends again, cooperate again in da same "boat" .. but, i wonder , what's wrong with me? or, what's so right with me? i kept thinking, until i lost my apetite.. but still, i wont simply ignore myself.. i still have to eat, so, i eat. hoho..

i kept wondering..
maybe it's true what is my friend told, if somebody don't want you anymore, you should just.. .

Jangan menyerah

By : Fiza Chan..!
well, everyone makes mistakes..

Dalam 'keriangan' duk meng-explore youtube. terjumpa satu cover yg agak comel. nak cover sendiri, mcm x nice jek nanti. so, stay tune..




D’Masiv Jangan Menyerah Lyrics

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

reff1:
syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

reff2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa


Source: http://liriklaguindonesia.net/d/dmasiv/dmasiv-jangan-menyerah/#ixzz1MNmJBJoW
Tag : ,

i must stand still!

By : Fiza Chan..!
salam'alaiyk..

OoOiIIi!!! it's already sunday, 15/ 05 / 2011.. Tomorrow is da teacher's day, also, the day for me to go back to kedah... ahhh, i'm going to miss every moment i'm here (kelantan) with mama, aby and tikah.. yOu guys are the best! Actually, i'm quite not feeling well today. But'emm, SINCE IT'S MY LAST DAY ( for now only) i wanna spend my entire time today at home.. !

Thanks mama :

-For belanja me new phone
-For giving me opportunity to cook ( hey, i can be a gud cook too~ )
-For your advice dat day
-For your thoughts and all da knowledge u've shared..
-For everything!!

I LOVE EVERY MOMENT WITH YOU..!!
so, rite now, let's get back to work!!!
tata~
Tag : ,

Amarah.

By : Fiza Chan..!
Alhamdulillah, hari ni Allah masih lg beri peluang untuk fza hidup.. Syukran Ya ALLAH.. Fza sedar, dalam bbrapa hari ni, diri ni mcm tah pa pe.. unstable emosinya.. Maaf, andai ada sahabat yang terkena tempiasnya. Pagi hari ni dimulakan dengan rutin harian. kemas rumah. sambil2 pasang "Zouq Satu Terapi-Aqeel Hayy " ( thanks to spongebob for this ) rase tenang sikit.. Biasalah, kemarahan, kemurungan tu sentiasa akan ditemani oleh Syaitan yang tak pernah berhenti mencucuk jarum2 halus kedalam jiwa anak2 adam dan hawa.. Alhamdulillah, Allah kurniakan ketenangan untuk fiza teruskan hidup2 seharian..

Moralnya, even seteruk mana kita rasa, ingat, Allah sentiasa Ada.. kembali kpdNya, nescaya, dia akan kurniakan ketenangan kpd sesiapa yang meminta.. syukran, ya Allah..
Tag : ,

i wonder..

By : Fiza Chan..!
i saw the sun..
it was never be such big like that..
the shining was too bright, as anyone who look at it will feel the pain in their eyes..
suddenly it was burning..
The fire arise from it can be clearly seen..
ah! everyone was so panic..
what's happening???
does it mean, the Judgement day has arrive??
slowly the Sun move .. looks like it wanna tell the whole world, that something is happening..
then slowly i opened my eyes, glad i'm still alive.
Allah wanna tell me something. maybe wanna teach me lesson.
Syukran.. I realize that this body, this soul, still full of sin and weakness.
or maybe, i should just let go of my anger which light up the fire i saw..
i wonder, what does it mean...
Tag : ,

when someone is mad~

By : Fiza Chan..!
After all those things i've seen, plus what i've gone through..
finally i make up my mind that, i wont put my fully trust.. sorry to say , but, everything that happen has already prove it..
naahh, not to say i'm anti-(something), but.. just a bit mad. ( hey, i'm human too lah )

after years being such title, there's A LOT you already book for the responsibility. how come, in just a few months, you just leave it like that.. Keeping silent, doing nothing, and make others suffer! enough la~ if you think you already fine by doing all this, thanks a lot.. have a gud day ahead. i'm sorry for all this words. i'm just, hurt seeing others hurt. take care. don't repeat the same mistake again.. ( hope so)

and you! (another you) . just, take care. have a nice , gud, sweet, pleasure day ahead.

( not in gud mood . hey, i'm human too )

sakit cinta?? (title original)

By : Fiza Chan..!
Assalamualaikum..
pagi ini terasa begitu perit , dan amat sakit sekali..
adehh, sakit peruttt.. dah berulang kali p toilet dah nie.. siap sapu minyak yuu yee...
badan plak terasa panas , OTW demam agaknya.. xmengapalah, sakit tu penghapus dosa. syukran ya Allah.. sedang berbungkus dgn selimut, menahan sejuk, jari jemari ligat meng-explore blog2 yang di follow.. tap! tertarik kpd sebuah kisah yang sangat menarik..
semut2comel.blogspot.com

klik tau!

here comes the luvely story.. stay tune..

"Assalamualaikum wbt.." Merdu suaranya menyapa aku, mendoakan kesejahteraan buatku. Dia terus menyusun langkah menghampiriku. Aku menatapnya sambil tersenyum. "Wa'alaikum salam wbt..." Jawabku pula, turut mendoakan kesejahteraan buatnya. Dia juga senyum.

"Duduklah..dekat dengan aku, jangan menjauh," Aku menjemputnya duduk di sebelahku. Di taman itu cuma aku dan dia duduk di bangku itu, bangku cokelat di bawah pohon angsana yang tumbuh rendang. Di taman itu, kanak-kanak sedang berkejaran, ada yang mengejar dan ada yang dikejar. Suara mereka memeriahkan suasana petang, namun seperti selalunya, bila aku dan dia bersama, dunia ini bagai milik kami. Bila aku dan dia bersama, alam ini bagaikan sunyi tanpa suara, tanpa siapa, yang ada cuma aku dan dia.

"Kau hebat, selalu ada bila aku memerlukanmu," Aku memujinya ikhlas. Kagum dengan kesediaan dan kesetiaannya yang sentiasa ada untuk aku.

"Itu sudah tentu, bukankah aku adalah kau?" Luhur jiwanya terpantul dari setiap baris kata yang terucap dari bibirnya. Dan aku tahu, dia benar. Dia mengukir senyuman.

"Kau masih fikirkan soal cinta itu, ya?" Dia mengajukan soalan padaku. Aku menundukkan pandanganku, tidak mampu membalas renungan matanya yang sarat dengan seribu satu makna. Aku tewas. Namun aku juga tahu bahawa aku tidak mungkin dapat menipunya. Kerana dia rasa apa yang aku rasa. Lantas, aku anggukkan kepalaku lemah. "Ya..." Sepatah kata terlontar dari lidahku. Kemudian aku kembali senyap.

"Apa lagi yang mengganggu fikiranmu? Apa kau masih belum cukup dewasa untuk mengenal erti dan makna cinta? Apakah pengalaman hidup yang kau tempuhi selama ini masih belum cukup untuk mengajarmu?" Dia bertanya lagi padaku. Kaget barangkali melihat aku kebingungan.

Ah! Bukan dia tidak tahu bahawa aku pernah bercinta dengan makhluk bergelar adam bertahun-tahun lamanya. Bukan dia tidak tahu betapa perit dan sengsaranya aku akibat percintaan itu. Bukan dia tidak tahu, aku sudah banyak belajar dari peristiwa silam itu. Dan mungkin kerana dia tahu, tentulah dia hairan melihat aku yang kebingungan kali ini. Dia berhak. Aku tahu.

"Maafkan aku... I just hopeless... " Hanya itu yang mampu aku ucapkan.

"No need to say sorry for nothing. It's not your fault. I know that love is always unexpected. And sometimes when it comes to you, you never know until you feel the pain. By the way.. How do you feel now? Worse or better? What should i do to help you, to wash away your pain.. You know that i love you.. Tell me.. " Bertalu-talu butir bicaranya menerjah gegendang telingaku. Sungguh dia risaukan aku.

Aku sekadar mampu tersenyum, mengunci bibir. Kolam mataku mula bergenang airmata. Jadi berkaca-kaca, menanti saat mahu tumpah.

"I dont know too, it's happen too fast." Akhirnya aku mampu bersuara, suaraku tersekat-sekat. Seiring dengan itu juga, airmataku mengalir begitu laju dari kedua kelopak mataku. Bagai air terjun dari puncak gunung yang tinggi. Mengalir membasahi kedua belah pipiku.

"Semua orang mahukan cinta, aku juga, tapi kenapa bila aku jatuh cinta, di dalam dadaku merasa sakit? Bagai ada sesuatu yang menghiris, di sini." Dalam tangisan aku bertanya padanya, sambil tanganku menekan di bahagian dadaku. Tempat di mana sakit itu terasa. Dia tekun mendengar. Setiap patah dan baris ucapanku diteliti olehnya.

"Apa kau lupa, putiknya cinta adalah rindu. Kalau putik sudahpun menyakitkan, apatah lagi bila ia kembang dan tentunya bertambah sakit bila ia layu, kau tahu kan?" Dia meminta kepastian dariku. Aku angggukkan kepala lemah.

"Makin dalam kita menyintai, makin dalam sakit yang kita rasa akibat dilukai oleh insan yang kita cintai, rasanya benar-benar sakit.. darahnya tidak kelihatan, tapi di dalam sini aku parah," Aku menyambung.

"Aku tahu itu semua tapi aku tidak tahu, kenapa cinta tetap juga hadir dan kenapa, cinta itu selalunya menyakitkan aku," Sambung aku lagi dalam linangan air mata.

"Tentu sekali sakit, kerana kau curahkan cinta kau pada orang yang tidak sepatutnya. Kau jatuh cinta bukan pada waktu yang tepat. Bukan pada dia yang berhak. Sejauh mana pula kau mencintainya? Bukankah Allah yang paling layak mendapat cinta kita? Beristighfar. " Ujarnya pula. Aku tekuni ucapannya dan cuba untuk menyemat rapi setiap kata-katanya kemas dalam ingatanku, agar aku tidak lupa lagi.

"Bersabarlah. Kau berhak dicintai dan mencintai, Allah pernah berfirman bahawasanya Dia menciptakan kita berpasang-pasang. Mungkin kini bukan masanya yang tepat, tapi esok atau lusa, mungkin cinta itu menjadi milikmu, dan hanya Dia yang lebih tahu. Cinta itu sakit mungkin kerana tiada redha Allah. Tunggulah. Moga cinta bahagia akan datang, cinta yang diberkati-Nya. InsyaAllah. Ia pasti menjadi milikmu. Bila Allah mengizinkannya.. " Panjang lebar dia menutur kata. Namun hanya kata-kata itu yang benar-benar terpahat kukuh di ingatanku. Menjadi penawar, pengubat rasa sakit. Jiwaku terasa kian lapang. Aku panjatkan syukur kepada Ilahi kerana hadirkan dia dalam hidupku. Alhamdulillah.

Aku diam seketika. Sepi. Daun-daun kering berwarna kuning terbang melayang ditiup angin. Tekun aku menghayati alunan liuk lentoknya. Indah suasana petang itu. Semuanya ciptaan Ilahi. Ada aku dan dia di situ juga hanya dengan keizinan-Nya. Aku dan dia, cuma seorang hamba kepada Dia yang Maha Pencipta.

Setelah beberapa detik membisu. Akhirnya aku bersuara.

"Mungkin kau benar, sekarang bukan masanya yang tepat. Aku akan teruskan hidup ini, walaupun tanpa cinta itu. Biar cinta Allah terus subur. Biar cinta Allah terus membaja hati ini agar ia tidak mati. Agar tidak sakit lagi.. Aku tidak mahu sakit lagi kerana cinta, " Aku menyapu airmata yang masih bersisa di pipi. Biar kering. Semoga tidak basah lagi.

Aku bingkas, berdiri, menarik nafas dalam-dalam kemudian menghembuskannya semula. Berkali-kali aku ucapkan terima kasih padanya kerana telah berjaya memujuk hatiku yang lara sebentar tadi. Dia cuma tersenyum bahagia. Senang melihat aku kembali ceria. Aku juga cinta dia dan sesungguhnya cinta aku padanya tidak pernah mendatangkan rasa sakit. Sungguh rasa cinta itu misteri. Kadang membahagiakan, kadang menyakitkan. Namun aku bersyukur kerana dia sentiasa ada, untuk mengingatkan aku tentang hakikat cinta yang sebenar.

Ya, hakikat cinta yang sebenar, yakni cinta sepatutnya membahagiakan, andai ia menyakitkan, maka lepaskanlah ia pergi.


He, who never deny your Love..

By : Fiza Chan..!
haah, it's 12.40 am.. and suddenly i didn't feel sleepy at all.. maybe because of... haah, nevermind, as long as they happy.. who am i to interfere their "business" ..

what do you feel, when someone u care the most, prefer others rather than you?.. he/she knows that you care for him/her the most. but still, acting so cold with you.. before, that particular person was so caring, so, so with y0ou.. suddenly, and lately, the person is like, getting far and leaving you puzzled.??? feels annoying eyh.. daaa, human is complex creature.

if you done mistake or what, don't try to cover it if you really don't know how.. because it is obviously and clearly can be seen. just tell straight away.. that's better.. and don't be so, so like you are innocent.. it's hurting.. =(

it's ok.. i'll stand still.. patience is virtue anyway..
lOve Allah, He will never deny your love.. I lOve YOU, Allah...
Tag : ,

wOrd of wisdom

By : Fiza Chan..!

Wasiat Saidina Ali karamallahu wajhah:

"Apabila kamu merasa letih kerana melakukan kebaikan maka sesungguhnya keletihan itu akan hilang dan kebaikan itu akan terus kekal. Dan sekiranya kamu berseronok dgn melakukan dosa (maksiat) maka sesungguhnya keseronokan itu akan hilang dan dosa itu akan tetap berkekalan."

It's never too late..

By : Fiza Chan..!
Assalamualaikum..

Hehe, as we all are aware, today is Mother's day.. sO...! Hepy9 mOther's day for those who has already being titled as mother.. fOr those yang buat keje Buang Anak.. U R EITHER NOT ELIGIBLE OR DESERVE FOR THIS TITLE.. haha, Padan mUka..:P

well, not to comment much on that.
hihi, specially for mama, we, ur powerpuff daughter had done a handmade card..! naahh.. hihi..
Not to worry Along, even you are so far and can't celebrate this day together, we have included your greetings together in our simple card.. so, u are also a part of it..
We Love you mom.. U r the best..!
so, hoping that, this post is never too late for mother's day!

*SEDEY2, x ley upload gamba:(..
Tag : ,

Untukmu untukku Jua..

By : Fiza Chan..!
Assalamualaikum readers.. ^_^
bagi yang sudi bertandang ke teratak ini, syukran jazilan fiza ucapkan..
Terlena seketika setelah selesai menunaikan solat zohor. Penat agaknye, p shopping ngan mama pg td. Adehh, mimpi taekwondo plak dah. blasah2 org.. eish3, mengarut dah nie, ingat street fighter ka apa.. :P hihi.. Tgh meng-explore video2 dalam Library lappy nie, terjumpa 1 video yang agak menarik. so, jUm nak share.... ^_^ Buat kaum Hawa..


video

Kali ni, mungkin agak berat sebelah sbb cuma ada video untuk wanita2 sahaja.. mAaf ye kaum Adam. tapi, xada bukan bermakna anda tidak mempunyai aset dalam paparan ini. Rasulullah S.A.W. ada bersabda,
" Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat.."

Justeru, sebar2kanlah ilmu yang ada ini agar wanita2 diluar sana mengerti bahawa, "rumah" yang bagaimanakah sedang mereka bina skrg..
Wallahu'alam..

Di saat HidayahMu hadir...

By : Fiza Chan..!
Mudahnya bibir menitip kata..
Mudahnya lidah menyusun bicara..
Di manakah hati memain peranan?

Tatkala Minda ligat mencari bahasa indah, kite terlupa bahawa IMAN juga perlu diambil kira. Justeru terpancar keluarlah ayat2 cinta dimana terlepas daripada perbicaraan IMAN terlebih dahulu.

Ya Allah ,
diri ini pernah mengungkap mengukir janji kepadaMu..
Hinanya diri ini kerana Lalai dengan dunia fana anugerahMU..
Kerdilnya diri ini, tatkala menimba ilmu, namun masil Jauh dariMU..
Tolong, Ya Allah..
Jangan jauhi hambaMU ini..
sekali lagi aku jatuh, tolong kuatkan aku untuk bangkit..
Ampunkan hambaMu ini..
aku yakin,
walaupun dosaku menggunung tinggi..
namun rahmatmu MELANGIT luas..
sujudku sebagai hamba,
memohon ampun penuh kerendahan.
saat dahiku mencecah bumiMu,
terimalah taubatku..
Syukran Ya Allah..

"Andai si dia jodoh yg telah ditentukan sejak di alam roh lagi, permudahkanlah urusan kami.."

Every Obstacle Is A Stepping Stone to Success ^_^

By : Fiza Chan..!
Currently listening to: Fur Elise-Beethoven

Salam'alaiyk..
sitting alone, at a corner, and has nothing to do.. suddenly thinking of updating blog ^_^.

Haa, not feeling sleepy at all at this moment, as i was just wake up from, quite, err, nap. :P
Flashing back bout da past, what have i achieved, what have i done, and most importantly, what have i learn from all those memories..

I may not be as successful as others, neither a good fighter, not a great blogger, nor a best student, but i may have gone through life more than what people expect. My friend once said, be grateful for what you have owned, don't be so humble n comparing yourself to others. I can be great too. Well, each of us born with different potential. So, take the chance, change the world!



Believe me, every single step we take is what we build for our future.. If you want it to be bright, start shining it.. Remember, everything comes with obstacle. Bear in mind,
Every Obstacle is A stepping stOne to sUccess!

The PSPM 2 (final exam) result is said to be announced on this 18th of May.. Everyone has getting nervous . some said, " die", " oh noooo!" , "we have to face it anyway","stay cool".. and bla.. bla.. bla..... whatever mood you are, just pray for the best. As for me, i do scared as much as my friends do, but.. Whatever we get, that's our effort.. be grateful.. and think how to move foward!

- Copyright © Wings of Words - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -