Most viewed

Archive for February 2010

aku lalai...

By : Fiza Chan..!
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani....



Fiza & Azma as Fasi

Alhamdulillah Fiza diberi peluang untuk menjadi salah seorang Fasilitator baru2 ini di former sekOlah Fiza... Walau hanya 3 hari 2 malam tamrin tersebut dijalankan, namun, terlalu banyak intipati yang dapat di Adaptasi.. Selama Fiza berada dalam kalangan para Nuqaba', Ya Allah.. tetiba rasa kecil sangat diri ini... sudah lama Fiza meninggalkan bangku sekolah.. dan selama itulah, fiza semakin jauh dari mengingatiNYA..

Astaghfirullahal'azim..
HambaMU ini telah leka diulik duniawi.. Ampunilah hambaMU ini, dan kurniakanlah kasih sayangMu... Sungguh, aku benar2 mendambakan rasa kasihMu...

Alhamdulillah, kita sentiasa punyai Allah sebagai tempat mengadu yang paling Agung...! Bayangkan sekiranya kita tidak mempunyai Allah, atau seperti contoh golongan Ateis? Kepada siapa dapat kita memohon bantuan.... Adakah kepada sesama manusia yang terang2 merupakan makhluk yang lemah...? Fiza tinggalkan persoalan ini buat renungan...

Meyakini bahawa Allah itu Pencipta kita, maka tidak henti2 kita memohon bantuan dan pertolongan dariNya.. betul x? namun, terkadang, kita leka daripada menjalankan suruhanNYA.. Malu x kalau kita asyik mintak je dari orang tapi bila org minta tlg kita, kita buat x tahu... tak mengenang budi langsung, kan? Allah itu Maha Penyayang.. Tiada apa yang diminta melainkan cuma bersujud kepadaNYA dan bertaqwa.. Allah sentiasa menolong hambaNYA tanpa mengira latar belakang .... Sepatutnya kita berasa malu untuk menerima nikmat Allah sedang kita meninggalkan suruhanNYA..

" Dan diberikanNYA kepadamu setiap apa yang kamu minta. Dan jika kamu menghitung nikmat ALLAH, tidaklah sanggup kamu menghitungnya..."
~Surah Ibrahim Ayat 34~

renung2kanlah sejauh mana kita beribadh kepadaNYA jika dibandingkan dengan sebanyak mana kita meminta-minta dariNYA...
Tag : ,

haaaah, dah nak abes bUlan 2!

By : Fiza Chan..!
Assalamualaikum..

it's been a very lOng tYme since i update my blog...

huhu, berdebar-debar nantikan saat result diumumkan.. mana taknye, tiket utama nak sambung belajar.. kinda worry, alaaa, sangat2 worry laa sebenarnya..

kekadang terfikir jgk, duk bercuti ni berbaloi x nie sbb ye laa, x buat ape sgt.. risau jgk kalau ketinggalan apa2.. kot laaa kne apply ape2 lagi selain UPU n lain2..

humm.. to my friends, hope we'll pass with flying colour result.. hehe.. c ya nanti k.. kite wat reUnion TEAM 7!

wASSAlam...
Tag : ,

- Copyright © Wings of Words - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -