Bintang Syurga ^_^

3:43 PM

Terdetik jari jemari untuk ke laman Youtube tatkala teringat akan satu lagu yang disebut oleh seorang ukhti. best gila katanya ^_^. Itulah, Bintang Syurga.



Tersentuh dek alunan suara indah Raqib Majid dan UNIC. Hmm, cubaan yang bagus untuk menghalang diri ni tidur di siang hari. ^_^. Dan kemudian tertarik dengan tajuk video berkaitan yang dipaparkan di sebelahnye. Subahanallah, mungkin tidak banyak yang diri sendiri ni tahu tentang Allahyarham Ammar, tetapi, walaupun sedikit yang diceritakan, terbit rasa tersentuh di hati.



 Mungkin kita tidak mampu syahid dalam berperang seperti sahabat-sahabat dahulu, tapi mampukah kita mengejar syahid dakwah? Andai beliau sudahpun dijanjikan bidadari disyurga, apakah kita yang biasa2 nie mampu yakin akan masuk ke syurga? Banyak perkongsian2 yang kawan2 post kat facebook. Adakalanya rasa tersentap jugak, tapi dah menjadi tanggungjawab manusia untuk saling memperingati sesama makhluk.. InshaaAllah, hati yang liat ni lama-kelamaan akan dapat dilenturkan.

Pernah sekali terbaca di Facebook, " jangan gunakan Allah untuk dapatkan banyak like." ala-ala mencari publisiti mungkin maksudnya..  Pernah juga terbaca, "pakai seksi-seksi tapi duk post , share benda2 dakwah". mcm xkena je kan?

Tapi pintu dakwah tu xpernah ade had dia kan. InshaaAllah ada hidayah yang Allah selindungkan dan hanya menunggu masa untuk digenggam erat. InshaaAllah di facebook juga kita boleh mencari pahala dan berbuat amal jariah betul? Postlah sebanyak mana kata-kata, gambar dan bingkisan berupa dakwah, pesanan dan ajakan kepada yang lebih baik. Sebab untuk saling mengajak kepada kebenaran itu tanggunajawab sesama manusia, selebihnya biar Allah yang buat perhitungan. 

Hmm, seronok n nyaman je rasa hati ni bila Allah datangkan rasa syukur dan muhasabah diri. Ya benar, Iman seseorang itu bertambah dan berkurang selama dia hidup. Justeru, hargai detik bilamana Allah berikan nikmat iman bertambah tu, berusaha untuk top up Iman bilamana kita rasa ianya berkurang :) itulah ujianNya, itu jugalah tanda cintaNYA  ^_^.

wallahu'alam.

Luv,
R.Nutr. Fiza(inshaaAllah)

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook