Busy kah semua Orang???

6:48 PM

~ stelah disusun menggunakan khidmat planner PMIUPM~

Assalamualaikum, salam satu foodnatic.. (ecece, nak gtau yang ni budak foodnatic la tu :P)

"Sesungguhnya menjadi seorang pelajar itu xkan boleh lari daripada assignmentS, dan menjadi seorang pemimpin itu tidak pula boleh lari daripada tugas2 dan amanah. Mau diingatkan disini, kita semua adalah pemimpin kepada diri sendiri.. "
Kata-kata fiza sendiri =P

Astaghfirullahal'azim..
Buat pertamanya, marilah sama-sama kita beristighfar walaupun satu kali. Kenapa?? Mungkin ada masa-masanya, kita terkeluh, ter-complain, dan ter yang sewaktu dengannya tatkala kita didatangi dengan bermacam-macam tugasan dalam kita meniti saki baki hari kita masih bernafas. Kita hanyalah manusia, ciptaan Maha Esa yang compleks, yang sering kali melakukan kesilapan.

Phewww, nampaknye sudah agak pack aktiviti untuk semester nie.. Jantung dan hati ni dah mula merasakan suatu tekanan dan rasa gelisah bila memikirkan hal tugasan dan study dlm masa yang sama.. bila mau study? mcm mana nak siapkan tugasan secepatnye?? haaa, terkelu kejap.

Tapi, seringkali fiza teringat akan perkongsian oleh 'Amirah' surau Khulafa' Ar-Rashidin, sewaktu di perjumpaan AJK surau hari tue;

" Kalau amanah itu diberikan kepada kita, InsyaAllah, Allah akan permudahkan urusan kita.."

InsyaAllah, insyaAllah... Have faith in Him~

Para readers sekalian,
mungkin ade yg berpendapat bahawa post di blog ini hanyalah sekadar cerita hidup seharian insan bernama Nur Hafizah.. Sememangnya ia nampak sedemikian, namun, insyaAllah, ade input2 yang sangaaattt ingin fiza kongsi dan sampaikan.. moga apa yang diselit sikit2 tu, dapat dijadikan pedoman bersama.. ade ape2, Share2 pendapat di sini yek!

hihi, agak skema post kali nie, tapi ape yang penting????? Input yang mau disampaikan ^_^.
Thanks for your time reading this new post. Apa crita hidup anda semua skrg?? busy kah?? jom kita pakat komen di sini! ^_^

Wslm~

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook