Most viewed

Posted by : Fiza Chan..! Thursday, July 18, 2013

Assalamualaikum, salam Ramadhan Kareem.


Are we Muslims only in Ramadhan..? Okey, fiza tinggalkan quote itu untuk muhasabah diri bersama ^____^. Alhamdulillah, hari ni sudah ramadhan ke berapa adik2?? hehehe, mcm dalam TV pulak tanya kan? Apapun, tahniah dan syabas bagi saudara se-Islam fiza yang masih kuat melawan nafsu di bulan mulia ini.

Quoted from friend in FB :
Nabi s.a.w. berbuka hanya dengan tamar kering.
Org miskin berbuka dgn ikan kering.
Tapi, ramai yg berpuasa duk buat dosa kering.
Insaflah.
- syabab musafir kasih -
 Okeh, itu sekadar perkongsian. kalau g terawih, ustaz2 mesti selalu cakap, tentang Ramadhan ada 3 Fasa. Lagi-lagi, bila kita dah melangkah ke fasa kedua Ramadhan. Fasa ape tu..? siape tahu, cepat angkat tangan! ^_^. Dalam satu hadis, ada menyebut : 
Bulan Ramadhan, awalnya rahmat, pertengahannya keampunan dan akhirnya keselamatan daripada api neraka
Mesti dah biasa dengar kan? 10 hari pertama ialah Rahmat. 10 hari kedua adalah Keampunan. 10 Hari ketiga adalah keselamatan dari azab neraka. Kenapa Allah buat semua ni???? ish3.. Sesungguhnya, dalam banyak2 bulan , Bulan Ramadhan adalah bulan penyeri segala bulan. Allah ciptakan bulan ni, khas untuk kita beramal sebanyak mungkin dan Dia akan beri pahala berlipat kali ganda tanpa kompromi. Sweet kan Dia? Tapi, tak dilupakan juga bulan2 dlm kalendar Islam yang lain.. Jangan jeles ye . :P 
Tau tak? Allah telah makbulkan doa kita. Doa yang mana ek??? Haaa, lupe la tu. Ingat tak, pada ramadhan sebelum ni, kita sama2 berdoa kepada Allah agar dipertemukan dengan Ramadhan seterusnya. Alhamdulillah, kita dikurniakan kehidupan dalam Ramadhan kali ini. Baik tak Dia..? Sesungguhnya Dia maha Mendengar rintihan hambaNya. 
Jadi, manfaatkanlah Ramadhan kali ini dengan lebih baik dari semalam. dan esok lebih baik dari hari ini. Nak tips tak, macam mana nak manfaatkan fasa kedua Ramadhan ?? nah, fiza kongsikan tips baikkk punya bagi mencari keampunan Allah dalam fasa kedua ni.. tapi, jangan lah dalam bulan Ramadhan aje kite semangat. Are we Muslims only in Ramadhan..? 
 
klik pada pautan ini ye!  : Formula mendapat keampunan Allah di fasa Kedua Ramadhan
So, jaga hati, kawal nafsu, inshaaAllah, Dia maha pengasih kepada hambaNya. Fighting! wassalam.
From, 
InshaaAllah R.Nutr. Fiza

- Copyright © Wings of Words - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -