Most viewed

Posted by : Fiza Chan..! Friday, April 1, 2011

Assalamualaikum...
Alhamdulillah, tamat sudaaa kuliah2 dan tutoran sepanjang melanjutkan pelajaran kat matriks nie.. bOleh dikatakan sTiap sudut kat kolej nie, ade saje kumpulan2 praktikum yang posing2... yang bersama teman tu, apetah lagi.. maklumlah, Kenangan~

Semoga ukhuwah yang terbina sepanjang berjuang di bumi KMPP nie berkekalan sehingga ke akhir hayat.. InsyaAllah..

Ditengah kekecohan suasana tamatnya sesi kuliah dan sbgnye, tiba2 terasa sayu lak.. Terbayang detik perpisahan dengan kwn2. Ya Allah, kenapa mesti perpisahan ni terjadi.. Tapi itulah hakikatnye..

..Stiap yang hidup itu pasti akan merasa mati, dan setiap pertemuan itu akan ada perpisahannya..

lantaran itu, sabarlah menghadapi dugaan kecil ni kerana stiap yang diaturkan oleh Allah itu ade hikmah yang tersembunyi.. jadi, plan seterusnya?? sturggle time study week nie! yeahaha :
~WELCOME TO STUDY WEEK~

Tensyen2 tu perkara biasa yang student akan hadapi. bukanlah tips cuma sedikit perkongsian untuk peringatan sahabat2.

Dalam kesibukan berjuang menuntut ilmu, janganlah kita alpa kepada Pencipta. Dia yang sentiasa bersama kita tatkala kita gembira, mahupun duka. jUsteru, sentiasalah dekatkan diri kepada Allah.. Kita sedang menimba ilmuNYA, jadi dalam masa yang sama, sama2lah kite mohon agar ilmu yang kita kutip itu mendapat keberkatan dariNYA..

Dimana permulaan kita kalau bukan kerana ibu bapa? Ibu yang bergadai nyawa melahirkan kite, Ayah yang berpenat lelah mencari rezeki membesarkan kita? haaaa, fiza nak mengajak sahabat jadi mcm iklan tv 9. " dekat dihati" .. kenapa??
Sejak berada di kolej nie, jauuhhhh sangat jarak kite ngan mama, ngan abah.. berapa kali kite call diorang dalam seminggu?? berapa kali kite msj bertanyakan habaqqqq depa?? ( aiyak, penang plak).. ape2 pun, cuma dak diingatkan disini.. walaupun kite berjauhan, biarlah wajah2 dan ingatan terhadap mereka sentiasa dekaatttt di hati.. tanya2kanlah khabar mereka, mohon lah restu mereka.. ( nak exam nie, lagilaaaaa) .. agar, ingatan mereka terhadap kite pun sentiasaaaaa dalam hati.. kan seronok gtu ?? ^_^ bermaaf-maafan lah sementara peluang masih terbuka luasss~

seterusnya, jaga kesihatan, dan kebersihan diri.. inikan, dok study mcm tah pape.. katil penuh dgn kertas2, buku, meja lak ade cawan2 yang x terbasuh ( xde mase la katakann ), n baju2 yang dilempar sana sini sampai tergantung ke kipas ( hiperbola nyer) ., hihi.. xde lahh.. nak study pun kte kne bersih dari segala aspek.. bersih hati, dan luaran.. baru ilmu senang masuk tau.. so, take care of ur personal hygiene and so on.. okeylah.. dari nak ckp benda lain sampai keluar benda laenn.. hihi...

looks like fiza kne kuat mulai sekarang.. sabar menghada perpisahan, sabar menempuh perjuangan, dan sabar menghadapi 'Penantian'.. semoga, doa2 kite termakbul sekiranya Allah meredhai.. ^_^.

wallahua'alam.. C.U.D.I.P.T.

3 Responses so far.

  1. mirul aar says:

    tq bg tips ..
    i'll miz u my friend =))

  2. sama2.. jgn lupa asal kita ya.. Gud lUck PSPM..

  3. Remembered my days in Labuan Matriculation. A year's time looked like very short at that time.

- Copyright © Wings of Words - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -