Most viewed

Posted by : Fiza Chan..! Thursday, April 22, 2010

Assalamualaikum dan salam sejahtera..~

hAihhh, demAm nak melanjutkan pelajaran nie, mCm2 benda bermain dlm fikiran...MyEm0.Com

" nak pkAi fesyen mcm mane nanti?"
"Boleh ke bergaul ngan org nanti?"
" aiyO ma, aiyO pa! nk kne berpisAh daa~ huk2 "
"nAk bwk ape nanti yek ?"
mCm2 lagi lah!
hEhe, fiza pun insAn biasa yang mcm korAng2 sumer.. kdg2 tUe, mcm nak tergelak pUn ade bila rEnung balik.. (da tErgelak pOn~) tP, duk pk2 tue, tOink!!! dapat satU ideA tau.. tntg pemakaian perfume, especially untuk Kaum hAwa mcm fiza nie... fiza suke bau perfUme mcm kOrg.. kdg2 nak pkai je, tapi selalu terlupe nak pkai.. hahaha.. sbb tU x pkAi..

sO, ape citer kite nie wahAi kaum hAwa..? x kEsah lah =
  • One drOp ka..
  • Only yOu ka..
  • Christian Dior ka...
  • Avon ka...
  • apa2 aje....
(hEhe, x tAu sgT ler name2 nie )MyEm0.Com
bOleh ke sbnrnye kite pkAi ek?? MyEm0.Com

wEll~ dUk cARi2, terjUmpa satU petikan daRi bLog saudara nie.. NASOHA.BLOGSPOT
Under tAjuk.. " Perempuan Memang x Guna " (sOund mcm kAsar kan??? sbR dulu~)

"Perempuan memang tidak guna minyak wangi yang baunya semerbak. Wangian sebegini mempunyai kuasa penyerakan bau yang amat tinggi kerana kadar kemeruwapannya tinggi. Biasanya kekuatan bau ini menunjukkan kadar kekompleksan rantai alcohol (secara kimia) yg digunakan utk membuat pewangi itu. Perempuan yang tidak memakai wangian yang kuat ini tahu bahawa inilah yang dipesan oleh nabi. Sabda junjungan bahawa wanita yang keluar rumah dgn memakai wangian, adalah seperti pelacur. Bukan tidak boleh berwangi-wangi tetapi bersederhanalah dlm pemakaian wangian tersebut."

hAa.. kalAu nak tahu lebih lanjut ttg " perempuan memang x guna" silakan visit blOg sAudara NASOHA k!


Ni PuLAK darIpada mini bOok yang kwn fiza hadiahkan untuk fIza sEmpena hari lahir.. hihi..

Tajuknye : WANITA KELUAR RUMAH DENGAN PEWANGI SEHINGGA MENGGODA LAKI-LAKI

Inilah kebiasaannya yang menjadi fenomena umum dikalangan wanita. Keluar rumah dengan menggunakan pewangi yang wangiannya menjelajahi segala ruang. Hal yang menjadikan laki-laki lebih tergoda kerana umpan wangian yang menghampirinya.

Dalam satu hadis Rasulullah SAW.. Baginda berkeras menyatakan :

"Perempuan manapun yang menggunakan pewangi kemudian melewati suatu kaum agar mereka mencium wanginya, maka dia seorang penzina.. "

Sebahagian wanita melalaikan dan meremehkan masalah ini sehingga dengan sembarangan memakai pewangi. Tak peduli di sampingnya ada pemandu, penjual, pengawal atau orang lain yang tak mustahil akan tergoda.

Dalam masalah ini, syariat islam amat keras. Perempuan yang terlanjur memakai pewangi , jika hendak keluar rumah, ia diwajibkan mandi terlebih dahulu seperti mandi janabat, bahkan walaupun tujuannya ke masjid.

Sabda Rasulullah SAW :

" Perempuan manapun yang memakai wangian kemudian ke masjid (dengan tujuan) agar wangiannya tercium orang lain, maka solatnya tidak diterima sehingga ia mandi sebagaimana mandi janabat "

Setelah berbagai peringatan kita sampaikan, akhirnya kita hanya boleh mengadu kepada Allah soal para wanita yang memakai wangian dalam pesta dan berbagai pertemuan yang diadakan. Bahkan wangian yang wanginya menyengat hidung itu bukan sahaja digunakan dalam waktu2 khusus, tetapi mereka gunakan di pasar2, di kenderaan dan di petemuan2 umum hingga di masjid pada malam2 bulan suci Ramadhan.

Syariat Islam memberi batasan, wangian wanita muslimah adalah yang tidak mengharum semerbak wanginya.

Kita memohon kepada Allah, semoga Dia tidak murka kepada kita, semoga tidak menghukum orang2 soleh baik lelaki mahupun perempuan dengan sebab dosa orang2 bodoh dan semoga Allah menunjuki kita semua ke jalan yang lurus..

Ahah! so, ape kOmen ? InsyaAllah, fiza sebarkan setakat yang ada dalam pengetahuan fiza.. sesiapa ada info yang ingin ditambah, sila komen ya.. fiza sangat2 memerlukan perkongsian idea dan ilmu..MyEm0.Com

:: wallahu'alam ::


- Copyright © Wings of Words - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -