Most viewed

Posted by : Fiza Chan..! Sunday, January 31, 2010

Assalamualaikum, salam 1 Malaysia...

Tut tUtt, tuT TuTtt... " 1 Mesej diterima~ "
Kwn Fiza anTa 1 mesej BertanyAkan Khabar bLOg fiza.. huhu, pejam celik, pejam celik, lama dah x update blOg nie.. maAf ya.. IdeA kUrang mAi lor~

Fiza teringat masa kat skolAh dulu.. suke sgt perhati sorg kwn fiza Nie.. jernih je mUka dia... (she's A girl k...) hAti fiza pun cakap.. " ehem3, nak comey mCm tu jGk.. ehehehe~ " tah pa per kAn.. :-P
thEn, hr nie, tErbaca satu Artikel.. nAk tAu x ape dIa???? mEh nak shAre~

Kita amat-amat memerlukan cahaya dalam hidup nie kan? tanpa Cahaya, tiada serinya malam hari... juga sukar untuk kita bergerak ke sana sini.. ye lah, bimbang terlanggar terhantuk tersungkur lak.. hihi.. sUsahhh bangat nak lakukan aktiviti kan? well, mcm tu juga fitrah manusia yang memerlukan cahaya.. cahaya keimanan, hidayah ilmu dan kebenaran.. CAHAYA ini berkali ganda pentingnya kpd manusia.. tanpa cahaya, gelaplah lahiriah kita.. juga tanpa CAHAYA juga, gelap rohaniah kita..

Jika diperhatikan, masih ada lagi yang tersesat jalannya di dunia ini walaupun sinar mentari sudahpun menerangi segenap pelusuk muka bumi.. kenapa? in kerana, 'nur' dalam hatinya sudah malap, mahupun terpadam..! bagi mereka yang mengerti, Nur ini adalah sebenar-benar cahaya yang memandu hidup mereka.. selama nur ini menyala dalam diri mereka, selama itu mereka tidak akan sesat..

Ketaatan adalah cahaya, dan kemaksiatan adalah kegelapan.. apabila kegelapan dalam hati semakin bertambah pekat, kebingungan manusia akan turut bertambah dan memandu mereka ke lembah kebinasaan dan terpesong drpd agama sedikit demi sedikit.. Manusia yang gelap hatinya ini, seperti si buta yang berjalan keseorangan di tengah kegelapan malam.. fiza pernah baca di mana, ada disebut bahawa kegelapan hati akan menjadi semakin kuat dan menebal sehingga naik me muka.. dan sehinggalah muka seseorang itu jelas kelihatan muram dan kusam pd pandangan org lain...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Ibnu Abbas r.a. pernah berkata..:
" Kebaikan menyebabkan sinaran putih di wajah, cahaya dalam hati, keluasan dan kelapangan dalam rezeki, kekuatan pada badan dan kecintaan di dalam hati orang lain. Sememangnya Kejahatan dan kederhakaan itu menyebabkan kehitaman pada wajah, kegelapan di dalam hati, kelemahan pada badan, kekurangan pada rezeki dan kebencian di dalam hati orang lain..."

renung2kan...

So, nak kelihatan cantik bukan sahaja memerlukan rawatan muka spesel , produk mahal2~ tapi, kecantikan itu bermula dari hati... hati yang bersih akan memancarkan cahaya yang menyerikan kita.. heee ;)

Wassalam~

- Copyright © Wings of Words - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -