Most viewed

Posted by : Fiza Chan..! Wednesday, August 10, 2011

Assalamualaikum..

blogadek

Pertama2nya, mari kita bertahmid dan beristighfar kepada Allah kerana masih masih lagi menyayangi kita, walaupun kita sering melakukan kesilapan .. Keduanya, maaf atas tajuk post kali nie yang bunyiknye kasar.. Gimik aje ^_^.

Umumnye, manusia xpernah berpuas hati atas ape yang diperoleh, MELAINKAN…! Mereka yang benar2 bersyukur.. Tringat plak zaman sekolah menengah dulu, Abg Raja (YM Raja Shamri) motivator yang didatangkan khas untuk mentarbiah putri2 Naim. Slot paling best,

“ MENJADI HAMBA YANG BERSYUKUR”..

Ya Allah, bukan senang nak jadi seorang yang benar2 bersyukur.. tapi, kita boleh latih diri kita tau !Winking smile

Pernah x di antara kita, xberpuas hati atas tindakan orang lain?? mesti pernah kan?Ghost Dibuatnye dalam persahabatan. kdg2, kita rasa mcm, kita da buat yg terbaik untuk jaga perhubungan tu. tp, mungkin si dia agak tidak seperti yang dijangkakan. or, kita jangka, dia akan buat benda sma mcm kita .. kadang2 lah.. Sebab tu la wujudnya pepatah,

“ RAMBUT SAMA HITAM, HATI LAIN2”Winking smile

haa, orang tua2 zaman2 dulu pun dah pernah lalui benda2 nie.. so, xhairanlah kita, yg stahun durian nie… ek?? sowie3, SETAHUN JAGUNG ..Thumbs up

So, kat cnie, cuma nak mengajak kita bermuhasabah balik, tak kiralah kita di pihak mana pun, yg baik mahupun KURANG baik, meh kita pk.. Kalau lah kita mahu org berbuat baik kat kita, kita sendiri kne buat baik kat orang jugak. bukan ke tu hukum karma? semua orang tahu akannye kan?

 Mama slalu pesan kat fiza, biar la org nak wat jahat kat kita, tp, jangan kita buat jahat kat orang.. Red heart

fiza pk2 balik knape , mungkinla boleh dikonklusikan di mana, kalau kita wat jahat, padanla org pun balas jahat.. kalau baik dibalas jahat, haa, Adelah Allah aturkan yg lebih baik dimasa2  akan datang.. INSYAALLAH, Put faith on HIM k..

Humm, kat LONDON skrg xbrapa elok dan AMAN.. Along, kami doakan Along pulang dengan selamat… Sebelum pulang, wat la salam RAMADHAN dari Perantauan yek.. amik scene yang menarik.. rakam Depan Havard ke.. wah!

oke, stakat tu saje.. ^_^ nnti fiza update lg kalau ade kesempatan.. Wallahu’alam..

Wassalamm

- Copyright © Wings of Words - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -