Jejaka berbaju hijau..

5:20 PM

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat para pembaca, dan pengunjung teratak ana nie.. Selamat datang dan ringan2kan jari meng-klik butang follower yea.. hihi..

Baru beberapa hari meneruskan langkah kehidupan di kOlej, sudah bertubi-tubi aktiviti yang datang.. sudah panjang list yang tercatat.. Astaghfirullahal'Azim.. maafkan ana andai ade terkeluh akan ujian yang didatangkan Mu ini.. Teringat ana akan satu scene yang ana lihat dengan 'ainun' ana sendiri.. Sedang ana leka menghirup angin petang, terlihat ana akan seorang pemuda.. Pemuda berbaju melayu hijau, cantik warnanya.. Warna kegemaran RASULULLAH SAW tue.. Namun sayu hati ana memerhatikan gerak gerinya.. kakinya patah agaknya.. berkerusi roda, dengan penuh keringat menggerakkan kerusinya itu.. sampai di suatu spot, dia beralih mahu melintas jalan.. Ya Allah, bahaya.... Kereta lalu lalang membuatkan ana risau pula.. Hati ana berbisik ;

" kemana mahu dia pergi ekk ?? "

Subahanallah.. walaupun dalam kesulitan, si pemuda itu gigih menolak roda dua itu menuju ke masjid.. sanggup menggadai nyawa melintas jalan yang sibuk dengan raksasa jalan itu.. Semoga Allah merahmati usaha gigih pemuda tu..

" Kalau orang lain boleh, mengapa tidak kita?? "
Syukran kepada saudara Mohammad Hafiz sbb jd follower baru ana.. ^_^

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook